Koppeling                            AFAS – Ondertekenen.nl

Een digitaal rechtsgeldige handtekening met certificaat op ieder bestand zonder dat de ondertekenaar software hoeft te installeren en direct in het dossier van AFAS. Gebruiksvriendelijk, snel & en inloggen hoeft niet!

Digitaal akkoord direct in dossier AFAS

Door de samenwerking met Integrate4u hebben wij een koppeling die in iedere workflow van AFAS geïntegreerd kan worden. Nu kunnen via InSite alle documenten voor een digitaal en rechtsgeldig akkoord aangeboden worden aan medewerkers en klanten. Ook ideaal voor alle in InSite gegenereerde HR-documenten aangezien wij deze direct omzetten van word naar PDF bestand. 

  •  Snel en rechtsgeldig
  • Aanzienlijke kostenbesparing
  • Naadloze integratie tussen Ondertekenen.nl en AFAS
  • Geen account nodig voor ondertekenaars

Wat is het verschil met AFAS digitaal akkoord (UP3) ?

Het grote verschil zit ‘m in het opvragen van het akkoord. Bij onze koppeling is het niet nodig om in te loggen op InSite of OutSite van AFAS. Het onderteken verzoek wordt via de mail verstuurd en via een directe persoonlijke link gaat de ondertekenaar rechtstreeks naar het document zonder in te hoeven loggen.

Hoe werkt het?

  • Via InSite wordt een dossieritem opgestart, een document gegenereerd of een pdf gekoppeld en ondertekenaars geselecteerd. 
  • Direct bij het insturen van het dossieritem (standaard AFAS InSite) wordt het document en de gegevens van de ondertekenaars naar Evidos (Ondertekenen.nl) gestuurd.
    Voordat het document naar Ondertekenen.nl wordt gestuurd wordt dit indien het nog geen pdf betreft omgezet naar een pdf bestand.
  • Ondertekenen.nl krijgt het document (de PDF) aangeboden en genereert een mailbericht welke naar de ondertekenaar gestuurd wordt. Tegelijk of in volgorde van opgaaf.
  • De ondertekenaars ontvangen in hun mail een persoonlijke link die ze rechtstreeks en zonder inlog naar het digitale document stuurt.
  • Na het raadplegen van het document kunnen de ondertekenaars dit met een ‘scribble’ en/of SMS bevestiging akkoord geven.
  • Een akkoord gegeven document wordt nadat dit ondertekend is door alle ondertekenaars in dossier van AFAS ingestuurd voorzien van alle rechtsgeldige voorwaarden. 
  • Via reacties op het dossieritem in AFAS kunnen alle stappen gemonitoord worden. 
  • De workflow zelf is vervolgens geheel vrij in te richten.  

Wouter Smeets

(Manager Business
Services bij Talent & Pro)

‘Het ondertekenen van een contract nu kan in één dag worden afgerond’

Onze oplossing voor Talent & Pro

“Tegenwoordig is het mogelijk om het proces van ondertekenen te digitaliseren. Wij werken hiervoor samen met Evidos, marktleider in oplossingen voor de elektronische handtekening en digitale identiteit, en het brein achter
Ondertekenen.nl. Met digitaal ondertekenen worden onnodige handelingen voorkomen, zoals printen, scannen, faxen, gegevens overtypen en post versturen. Het bijkomende voordeel is dat het hele proces een flink stuk sneller gaat. Arbeidsovereenkomsten worden, na akkoord van de medewerker, automatisch opgemaakt. ”

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van de koppeling tussen Ondertekenen.nl en AFAS?
Neem dan contact ons op, wij vertellen u graag meer.