Afgelopen week publiceerde Evidos een artikel in het tijdschrift van de webwinkelier “TwinkleMagazine” over OpenID en de potentiele voordelen om meer omzet te genereren door gebruik te maken van het OpenID concept. Lees het volledige artikel.

De voordelen op een rij:

Betere registratieconversie
Met OpenID kunt u klanten eenvoudig toegang geven. Er is al een toename in conversie gebleken van 25 procent bij sites die OpenID gebruiken. Klanten hoeven geen registratieproces meer te doorlopen, maar kunnen gelijk van start binnen uw webwinkel.

Eenvoudig en herkenbaar inloggen
De bezoeker van de webwinkel kan met OpenID gebruik maken van zijn vertrouwde inlogmethode. Dit biedt gemak en voorkomt dat hij afhaakt in het verkoopproces, omdat hij de accountgegevens van de webwinkel niet meer weet.

Kosten besparen
U kunt kosten besparen op wachtwoordmanagement. Meer dan 30 tot 50 procent van de klantenservice vragen hebben betrekking op gebruikersnamen en wachtwoorden.

Recente en volledige klantgegevens
OpenID maakt het mogelijk om de klantprofielen up-to-date te houden. Vanuit de website waarmee de eindgebruiker inlogt, bijvoorbeeld Hyves, ontvangt de webwinkelier, met toestemming van de klant, recente klantgegevens als naam, geboortedatum, adres en e-mail. Tevens kan de webwinkelier de aankoop bekendmaken binnen het Hyves-profiel van deze klant.

Eenvoudige integratie met partnerdiensten
Met OpenID is het eenvoudiger om aanvullende diensten van partners te koppelen of integreren. Met behulp van een OpenID gaat de klant direct van de webwinkel naar een partnerwebsite zonder opnieuw de registratie of inlogprocedure te doorlopen.

Share This