kvk

De Kamer van Koophandel is begin 2016 op zoek gegaan naar een partner die een digitale oplossing kon bieden voor het verwerken van een grote hoeveelheid papieren documenten. Het ging hier specifiek om het verwerken van mutaties, zodat deze online konden worden ingediend en ondertekend. “Dit neemt ons veel werk uit handen en bespaart tijd”, aldus Ewoud Hiep, programmamanager ICT bij KVK.

Inefficiënte karakter

De KVK kreeg voorheen jaarlijks ongeveer 1,2 miljoen papieren documenten binnen, die door de backoffice stuk voor stuk handmatig werden afgehandeld. Vanwege het inefficiënte karakter van dit proces is er toen besloten een digitaliseringsslag te maken. Door de komst van meerdere betrouwbare identificatiemiddelen werd het mogelijk om digitaal te kunnen ondertekenen. De Kamer van Koophandel is vervolgens al snel bij Evidos uitgekomen, die met Ondertekenen.nl in de praktijk heeft bewezen een vertrouwensdienst van hoge kwaliteit te leveren. Ook biedt Evidos de mogelijkheid meerdere identificatiemiddelen te combineren om hiermee voldoende betrouwbaarheid te waarborgen, een belangrijke voorwaarde voor de KVK aangezien met zekerheid moet worden vastgesteld om welke persoon het gaat. In augustus 2017 is de dienst beschikbaar gesteld aan klanten van de KVK. Inmiddels heeft deze functie bewezen zowel de efficiency als de klanttevredenheid aanzienlijk te verbeteren. “Evidos beschikt niet alleen over de technologie om een dergelijk project te realiseren, maar is ook goed met onze markt bekend. Zo weet de organisatie ook precies aan welke wet- en regelgeving voldaan moet worden en dit versoepelt de samenwerking in belangrijke mate”, zegt Hiep.

Lees hier de volledige klantcase.

 

Meest recente berichten

Start vandaag nog en laat al uw documenten voortaan digitaal ondertekenen.
Probeer het gratis!

Share This