De financiële dienstverlening verbetert haar digitale proces continue om klanten sneller te helpen, efficiënter te werken en nieuwe diensten aan te kunnen bieden. De digitale handtekening is inmiddels door de hele keten een algemeen geaccepteerd middel. Veel organisaties hebben hierdoor de focus gelegd op het maken van een digitaliseringsslag om een zo efficiënt mogelijk werkproces te kunnen realiseren. Bij veel grote bedrijven is de ‘customer journey’ centraal komen te staan waardoor dergelijke vraagstukken van toenemend belang zijn. Evidos heeft afgelopen jaar TAF en Famed op het digitaal ondertekenen aangesloten, die beiden een grote efficiëntieslag hebben gemaakt bij het verwezenlijken van een ‘seamless workflow’. Famed hanteert iDIN om de identiteit van de gebruikers te controleren, waarbij klanten zichzelf identificeren met behulp van de vertrouwde inlogmiddelen van hun bank. Evidos mag zich recentelijk DISP (Digital Identity Service Provider) noemen, waardoor het bedrijf zich zonder tussenkomt van een bank rechtstreeks iDIN-diensten mag leveren aan ‘acceptanten’. Famed heeft met behulp van Evidos het contracteringsproces van 57 dagen terug weten te brengen naar 7 minuten. Ook TAF heeft een enorme winst behaald door de doorlooptijd en kosten flink te reduceren.

Webinar

Op donderdag 31 januari 2019 van 11:00 – 12:00 geeft Evidos-oprichter Kick Willemse een Webinar die ingaat op de digitalisering binnen de kredietverstrekking. Kick zal inzicht geven in de mogelijkheden van het digitaal- ondertekenen en onboarden (Know Your Customer), welke ontwikkelingen binnen deze vraagstukken spelen, welke wetgeving van toepassing is en hoe kredietverstrekkers deze digitaliseringsslag in de praktijk kunnen maken.

Wil je meer weten over dit onderwerp? Meld je hier aan.

Share This